Toch kan deze Lexus de eerder aangehaalde concurrenten op motorisch vlak niet overtroeven. De Japanse constructeur kiest immers voor een conventionele V8-motor zonder drukvoeding. De motor werd geleend bij de RC F, het gaat om een atmosferische vijfliter die “slechts” 473 pk levert bij 7.100 opm. Hij beschikt over een koppel van 527 Nm tussen de 4.800 en de 5.600 opm. Deze benzinemotor wordt enkel geleverd met een achttrapsautomaat.
Deze versnellingsbak biedt wel de mogelijkheid om zelf de versnellingen te kiezen. De sportieve Lexus berline kan wel rekenen op een innovatief systeem met een vectorgestuurd actief differentieel. De unit heeft drie standen (standaard, slalom en track) om het koppel over de achterwielen te verdelen. Lexus geeft ook aan dat het onderstel van deze GS stijver werd gemaakt en dat deze versie ook over een specifiek sportonderstel beschikt.
Qua look komt de GS F niets tekort. Je herkent hem meteen aan de imposante luchtinlaten, de 19 duim grote aluminium velgen en de vier trapeziumvormige uitlaten achteraan. Ook het interieur werd aangepast. We zien een sportieve cockpit met een verfijnde afwerking en vooral riant geproportioneerde kuipstoelen vooraan.
Denkt u dat deze GS F de gevestigde waarden zal doen verbleken ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be