Deze definitieve versie oogt minder extravagant dan de UX concept die in 2016 op het autosalon van Parijs in de schijnwerpers stond. De UX in Genève ziet er braver uit, maar het radiatorrooster met zandlopermotief blijft behouden. Het interieur oogt vrij conventioneel en dat staat een beetje haaks op het koetswerk dat getuigt van een uitgesproken karakter. De UX wordt niet alleen bedacht met de jongste generatie veiligheids- en infotainmentsystemen, hij heeft ook recht op het trackpad dat in de grotere Lexus-modellen wordt gebruikt.
Op technisch vlak deelt deze SUV zijn platform met de Toyota C-HR (dat op zijn beurt van de Prius is afgeleid). Die basis belooft voor een efficiënt rijgedrag en als we Lexus mogen geloven, zal het zelfs dynamisch zijn. Vooral de F-Sport versie kan rekenen op een stugger onderstel.
Lexus zal op onze markt enkel een hybride motorisatie aanbieden en dat wordt de nieuwe en krachtige 2.0 benzinemotor in combinatie met een elektromotor, goed voor 180 pk. Al dat vermogen gaat via een nieuwe CVT-versnellingsbak naar de vooras. Optioneel wordt ook vierwielaandrijving voorzien.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be