De specifiek voor de Turbo ontwikkelde PDK-achtversnellingsbak met dubbele koppeling zorgt er voor dat het sprintje van nul naar 100 km/u gereduceerd wordt tot 2,7 seconden, met een onveranderde topsnelheid van 330 km/u. De 911 Turbo S is beschikbaar als Coupé en als Cabriolet, en wordt vanaf maart 2020 bij de Belgische dealers verkocht voor een prijs van 223.099,80 euro (voor de gesloten versie) en 236.893,80 euro (voor de open variant).
Een seconde sneller naar 200 km/u
Om de rijdynamiek op topniveau te krijgen, werden de sporen wijder en is een bredere achtervleugel voorzien voor nog meer neerwaartse druk bij hoge snelheid. Verder benadrukken nieuwe uitrustingsopties het sportieve imago van de vierwielaangedreven 911: onder andere het Porsche Active Suspension Management (PASM) sportchassis, dat met 10 mm werd verlaagd, en de sportuitlaat met regelbare kleppen, om de unieke sound te garanderen. Dit harmonieus ontwerp, waardoor rijplezier, dynamisme en sportiviteit mooi in balans zijn, is zowel voor alledaags gebruik als voor het circuit geschikt. De sprong voorwaarts op het vlak van prestaties is bij deze nieuwe generatie vooral merkbaar in de sprint van nul naar 200 km/u: met 8,9 seconden is de nieuwe 911 Turbo S een volle seconde sneller dan zijn voorganger.
Eerbetoon
Het interieur biedt uiteraard een sportieve en hoogwaardige afwerking in leder en kreeg leuke accenten zoals het sportstuur uitgevoerd met een stiksel dat een eerbetoon brengt aan de allereerste 911 Turbo (type 930).
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be