Het gamma wordt verrijkt met een S E-Hybrid versie die ook elektrisch rijdt. De 3.0 V6-motor levert 333 pk en wordt aangevuld met een elektrische motor die goed is voor 95 pk. Het totale systeemvermogen komt op die manier op 416 pk bij 5.500 opm. Met de ingebouwde lithium-ion batterij beschikt deze Cayenne over een elektrische autonomie tussen de 18 en de 36 km, afhankelijk van de rijstijl en dit zero emission! Met deze technologie kan Porsche een normverbruik van amper 3,4 liter benzine voorleggen, wat neerkomt op een 79 gram CO2 per km.
De meest in het oog springende nieuwigheid is de nieuwe S-versie. Die gebruikt voortaan een 3.6 liter grote biturbo V6 (420 pk en 550 Nm) in plaats van een 4.8 liter V8 van 400 pk en 500 Nm. Die is niet enkel 4 tienden sneller in de oefening tot 100 km/u (5,5 seconden!), hij verbruikt ook 1 liter per 100 km minder (gemiddeld 9,5 l/100 km). De 4.8 V8-motor wordt voorbehouden aan de Cayenne Turbo waarvan het vermogen wordt opgetrokken van 500 naar 520 pk. De diesels evolueren minder spectaculair. De V6 wint 17 pk (262 pk) en de V8-versie moet het met 3 extra pk’s stellen (385 pk).
Om de esthetische verschillen met de uittredende versie te zien, moet je goed kijken. Er is een nieuwe bumper en vooral het radiatorrooster is geïnspireerd op dat van de Macan. Ook de achterlichten werden verfijnd. Binnenin lijkt het stuur op dat van de 918 Spyder en de passagiers achterin hebben voortaan (optioneel) ook recht op geventileerde stoelen.
Bent u overtuigd van deze nieuwe Cayenne ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be