“Steden willen minder autoverkeer, dus moeten we oplossingen vinden die bij ons merk passen. Gedeelde mobiliteit is niet genoeg; dat zal ons niet voldoende winst opleveren”, zei Meschke in een interview met het Engelse magazine Autocar. De Duitser voorspelt dat “om een stuk van de taart te krijgen”, het noodzakelijk is “om investeringen in andere merken of zelfs mobiliteitsoplossingen te overwegen”. Alleen aan nieuwe Porsche-modellen voor de mobiliteit van morgen denken, zou niet volstaan. “We moeten nadenken over nieuwe investeringen en start-ups om winst te maken in andere segmenten.”
Porsche wil met andere woorden een geleidelijke overgang maken van “autofabrikant” naar “mobiliteitsdienstverlener”, zodat het merk de consument “een veelvoud aan oplossingen kan bieden”.
De eerste stappen werden al gezet in Noord-Amerika. Daar biedt Porsche al een abonnementsdienst aan, waardoor gebruikers meerdere keren per jaar een keuze kunnen maken uit het assortiment.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be