Een revolutie in de maak bij Porsche?

Net zoals tal van andere merken is Porsche van plan om buiten auto’s (en mode-artikelen…) nog meer andere producten en diensten te ontwikkelen. “Een overlevingsmechanisme”, aldus Lutz Meschke, IT-directeur van Porsche Finance.

Gepubliceerd op 23 oktober 2019
Leestijd : 1 min

Deel

Een revolutie in de maak bij Porsche?

“Steden willen minder autoverkeer, dus moeten we oplossingen vinden die bij ons merk passen. Gedeelde mobiliteit is niet genoeg; dat zal ons niet voldoende winst opleveren”, zei Meschke in een interview met het Engelse magazine Autocar. De Duitser voorspelt dat “om een stuk van de taart te krijgen”, het noodzakelijk is “om investeringen in andere merken of zelfs mobiliteitsoplossingen te overwegen”. Alleen aan nieuwe Porsche-modellen voor de mobiliteit van morgen denken, zou niet volstaan. “We moeten nadenken over nieuwe investeringen en start-ups om winst te maken in andere segmenten.”

Porsche wil met andere woorden een geleidelijke overgang maken van “autofabrikant” naar “mobiliteitsdienstverlener”, zodat het merk de consument “een veelvoud aan oplossingen kan bieden”.

De eerste stappen werden al gezet in Noord-Amerika. Daar biedt Porsche al een abonnementsdienst aan, waardoor gebruikers meerdere keren per jaar een keuze kunnen maken uit het assortiment.

Advertentie – lees hieronder verder

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Lees meer over
Door Nicolas Morlet Freelance journalist

Deel

Gocar marketplace
Bent u op zoek naar een nieuwe of tweedehands Porsche voertuig?
Hybride, elektrisch of thermisch? Nieuw of tweedehands? Specialist in het zoeken naar nieuwe en tweedehands voertuigen en al het autonieuws.

In dezelfde categorie

Gocar newsletters
Gocar is de referentie. Of het nu gaat om het laatste autonieuws of de hotste mobiliteitsonderwerpen!
Schrijf je in voor onze Gocar-nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en leuke aanbiedingen!
Uw inschrijving werd goed geregistreerd.