Het onderwerp kwam ter sprake in het Waals parlement na een vraag van Olivier Bierin van Ecolo. Minister van Economie en Werkgelegenheid Pierre-Yves Jeholet gaf als antwoord dat de “eerste fase” tegen het einde van dit jaar achter de rug zou moeten zijn. Hij had het voor alle duidelijkheid over de oprichting van de Europese dochteronderneming van Thunder Power, waarvoor vier miljoen euro nodig is. De helft van dat bedrag wordt gefinancierd door SOGEPA, de investeringsmaatschappij van het Waals Gewest.
De eerste exemplaren van de Chloé worden aangekondigd voor 2021, na een aanzienlijke investering van ongeveer 50 miljoen euro. Op lange termijn zouden er 600 banen worden gecreëerd en 30.000 eenheden per jaar van de band rollen. Da’s een bijzonder ambitieus plan (utopisch, bijna), zeker als je bedenkt dat Renault “maar” 40.000 Zoés per jaar in Europa verkoopt. We stellen ons ook vragen bij de verkoopsargumenten van de kleine Thunder Power in België en daarbuiten. Het gaat immers om een driedeurs die duurder wordt dat eerst verwacht. Om maar te zwijgen over het gebrek aan imago, dealernetwerk enzovoort…
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be