Sinds 2015 alleen nog maar in Italië te koop, plant Lancia een grootse comeback onder impuls van de Stellantis-groep. Ooit synoniem voor prestige en mechanische verfijning, maakte deze fabrikant in de jaren 1990-2000 een langzame afdaling richting dieperik door. Een nieuw managementteam blaast echter nieuw leven in het automerk, in de hoop de slechte tijden achter zich te kunnen laten.
Sculptuur
Het nieuwe Lancia-logo, dat onder de noemer Pu+Ra Design valt – een samentrekking van de woorden “Pure” en “Radical” – plakt verrassend genoeg niet op een kersverse conceptcar maar op een sculptuur. Het kunstwerk in kwestie zou de nieuwe tekentaal van de constructeur inleiden. Dat belooft. Er werd tijdens de Design Day ook vermeld dat de interieurs van de toekomstige modellen geïnspireerd zullen zijn op Italiaans meubeldesign.
Advertentie – lees hieronder verder
Drie modellen in aantocht
Het zevende logo in de geschiedenis van Lancia zal zijn debuut maken op het eerste model dat uit deze vernieuwing voortkomt, namelijk de toekomstige Ypsilon, die in 2024 op de markt komt. Twee jaar later volgt een grote SUV en in 2008 keert de Delta terug. Een niet onbelangrijk gegeven: de laatste twee nieuwkomers zullen over een volledig elektrische aandrijving beschikken.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be