Aan het stuur staan Thomas Bell en Holger Kalvelage, twee Duitse vrienden die van Britse mechanica houden. Deze twee vrienden besloten op een dag een compleet ridicuul voertuig te maken, een 4×4 met een lange motorkap. Ze zetten hun zinnen op een Land Rover die ze als basis gebruikten en stelden zich voor deze uit te rusten met een 27-cilinder V12-motor uit een Spitfire-vliegtuig!
Ambities teruggeschroefd
Helaas werd dit technisch hoogstandje afgewezen door de Duitse homologatie-instantie, die de voorkeur gaf aan een V8-motor. Uiteindelijk werd gekozen voor een Range Rover blok, in een 4,6 liter of 5 liter versie. In 2008 werd een eerste prototype van de Bell Aurens Long Nose gebouwd, maar de tijd was niet gunstig omdat de wereldeconomie instortte.
Advertentie – lees hieronder verder
Te duur
Uiteindelijk verlieten slechts twee voertuigen de werkplaatsen van Lorenz + Knorr-Held in Erlangen, ondanks in het begin een hele serie was gepland. De Long Nose was te duur om te produceren en vond geen klanten door de zeer hoge prijs van meer dan 200.000 euro. Het interieur van dit buitenproportionele monster is zeer luxueus behandeld en nodigt uit tot rijden in stijl. De carrosserie van de Land Rover 107 is volledig aangepast en getransformeerd tot een machine die eruit ziet als iets uit een tekenfilm. Mocht je zin hebben, het tweede prototype is momenteel te koop in Duitsland. Hij kost 198.500 euro, is volledig gehomologeerd en zijn 5-liter motor met een vermogen van ongeveer 350 pk is onlangs gereviseerd.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be