De consensus onder exposanten was dat de opkomst voor InterClassics Brussels dit jaar uitzonderlijk was. Tijdens de drie dagen van het evenement was het altijd gezellig druk. Het moet gezegd dat de organisatoren ook veel moeite hadden gedaan om een prachtige expo neer te zetten ter ere van de honderdste verjaardag van de 24 Uren van Le Mans. De kwaliteit van het decor, dat bepaalde elementen van het legendarische circuit nabootste, was adembenemend.
Youngtimers
Dit jaar waren drie Heizelpaleizen gevuld met talrijke Europese handelaars die uitzonderlijke auto’s toonden. Uitzonderlijk door hun zeldzaamheid of hun staat. De prijzen waren dan ook erg hoog en de meeste bezoekers kwamen simpelweg om te dromen. Het enthousiasme voor oldtimers lijkt te groeien en het is interessant om te zien dat smaken veranderen: terwijl er een paar vooroorlogse voertuigen te zien waren, winnen vooral de youngtimers uit de jaren negentig aan populariteit.
Advertentie – lees hieronder verder
Opmerkelijke aanwezige
Een van de vele exposanten op InterClassics was D’Ieteren, dat present tekende met stands van Porsche, Bentley en Lamborghini versierd met modellen uit het verleden en het heden. Het was vooral een gelegenheid voor het Belgische bedrijf om 75 jaar import van Volkswagen in ons land te vieren, met enkele ongewone modellen, zoals een Kever uit 1949, een Corrado en een XL1, een experimentele auto met een verbruik van amper 1 l/100 km waarvan slechts 250 exemplaren geproduceerd werden.
Veel passie
Zowel in BEHVA Village, waar verzamelaars elkaar ontmoetten om interessante conferenties te volgen, als bij de restauratie- of onderdelenspecialisten was de rode draad passie. In een tijd waarin auto’s door sommigen gedemoniseerd worden, was deze passie hartverwarmend. Afspraak volgend jaar op deze viering van de autogeschiedenis, die niet hoeft onder te doen voor de meest prestigieuze Europese evenementen in zijn soort.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be