Stanley Harold Arnolt, bijgenaamd ‘Wacky’, was een man met smaak als het om auto’s ging. Deze welvarende industrieel hield zodanig van auto’s met een speciaal koetswerk dat hij na de oorlog een eigen bedrijf oprichtte. Zijn Arnolt-MG en Arnolt-Bristol vallen vooral op door hun Italiaanse carrosserie.
Beperkte serie
In het begin van de jaren vijftig nam Wacky Arnolt de Aston Martin DB2/4 onder handen. Hij vertrouwde het ontwerp van het koetswerk toe aan Bertone, en meer specifiek aan de jonge ontwerper Franco Scaglione. Scaglione kwam met een extreem slanke roadster, logischerwijs Arnolt-Aston genaamd. Om onbekende redenen sprak Aston Martin al snel zijn veto uit over het idee en de productie werd stopgezet na slechts zeven exemplaren (waaronder één coupé). Voor de goede orde: slechts drie exemplaren worden officieel beschouwd als Arnolt Astons.
Advertentie – lees hieronder verder
Uniek
Eén daarvan is uniek: Wacky Arnolts eigen auto, die ‘Indiana’ gedoopt werd. Wat deze auto zo bijzonder maakt, is dat het een cabriolet is met een voorruit, een interessant ‘detail’ voor dagelijks gebruik. In 1953 werd deze auto tentoongesteld op de autoshows van New York en Chicago, waar hij veel bijval oogstte. Chassis LML/762 kwam in de jaren zeventig in andere handen en werd sindsdien getoond op enkele prestigieuze evenementen. Hij werd tot nieuwstaat gerestaureerd en is rijklaar. Op 1 september wordt de auto geveild door Gooding & Co in Londen. De opbrengst bedraagt naar schatting 1,39 tot 2,08 miljoen euro.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be