Elektrisch

Cabrioversie en elektromotor voor Maserati MC20

Na jaren van afwezigheid keert Maserati terug naar het segment van de supercars met de MC20, een auto die een verbluffende look met topprestatiesmet verzoent. Het model zal overigens binnenkort verder worden ontwikkeld.

Maxime Hérion Maxime Hérion | Gepubliceerd op 2 jan. 2022 | Leestijd: 3 min

De Maserati MC20, die sinds dit jaar op de markt is, betekent de comeback voor het merk in het supercarsegment, want sinds de MC12 uit 2004-2005, was Maserati hier niet meer actief.  De nieuweling is niet enkel adembenemend mooi, het is ook een gloednieuw model dat even veelzijdig is als een Porsche 911 Turbo S of de Ferrari F8 Tributo.

Met een 3-liter twinturbo V6-motor die 630 pk en 730 Nm ontwikkelt, is hij in staat om in 2,9 seconden van 0 naar 100 km/u te spurten. Dankzij de monocoque-architectuur die volledig uit carbon gebouwd, zet hij minder dan anderhalve ton op de weegschaal, 1.475 kg om precies te zijn.

Advertentie – lees hieronder verder

Cabrioversie

Une version cabriolet et un moteur électrique pour la Maserati MC20

Het is niet verwonderlijk dat deze MC20, die bijna 30.000 euro goedkoper is dan een Porsche 911 Turbo en zelfs 20.000 euro minder kost dan een McLaren GT, erg succesvol blijkt. Het goede nieuws is dat Maserati van meet af aan de intentie had om ook een cabrioversie te ontwikkelen. Dat blijkt immers uit de eerste beelden die de Italiaanse constructeur zopas heeft onthuld en waarop een nog gecamoufleerd (patroon van blauwe lucht en wolken) prototype te zien. Er is nog niet veel bekend over de auto, maar het ziet ernaar uit dat hij zijn technische basis met de coupé zal delen. Van deze eerste foto’s kunnen we afleiden dat hij een hard wegklapdak zal hebben en dat het silhouet van de open MC20 erg vergelijkbaar zal zijn met dat van de ‘gewone’ coupé.

Geen CO2

Intussen werkt Maserati ook aan een 100% elektrisch aangedreven versie van de MC20, die naar verwachting meer dan 1 motor zal hebben. Er is nog geen vermogen aangekondigd, maar we weten al wel dat hij in 2,8 seconden van 0 naar 100 km/u accelereert en dat de actieradius ruim 380 km zou bedragen.

Une version cabriolet et un moteur électrique pour la Maserati MC20

Deze elektrische sportwagen en de thermisch aangedreven cabriovariant zouden in 2022 moeten worden voorgesteld, tenminste als de halfgeleidercrisis de ontwikkeling ervan niet heeft vertraagd. 2022 wordt een druk jaar voor Maserati, dat ook de Grecale – een medium size SUV –  zal voorstellen.

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon