Wat de centen die uit het opladen van elektrische auto’s wordt gehaald, wordt voor de eerste zes maanden van dit jaar 12,6 miljoen euro gecommuniceerd. Fastned zegt dat dit het logische gevolg is van de uitbreiding van zijn laadinfrastructuur in Europa. Voeg daar het stijgende aantal EV’s op onze wegen aan toe en je snapt hoe het komt dat er meer binnenkomt. Opvallend – of net niet – is dat er vooral een duidelijke toename van elektrische wagens is in de landen waar Fastned laadterminals uitbaat.
Het minder goede nieuws
De Nederlanders zitten nog niet in de groene cijfers. Topman Michiel Langezaal maakt zich echter niet ongerust en verwijst naar de forse Europese uitbreiding en die investeringen zijn niet min. Het verlies is in dit eerste halfjaar met 10,4 miljoen euro zelfs groter dan die van het eerste semester van vorig jaar, toen de teller op -7,7 miljoen stond.
“We liggen op schema om het aantal laadstations te verdubbelen tot meer dan 400 voor eind 2024”, zo lazen we vandaag op Autoweek. Fastned maakte dit jaar 23 nieuwe laadplekken operationeel, wat het totaal aantal stations op het oude continent op 208 brengt.
In april gaf Fastned nog te kennen dit jaar 65 nieuwe laadstations te zullen openen. Een streefdoel dat realistisch lijkt, zeker aangezien men in maart een grote Franse aanbesteding in de wacht heeft gesleept. Dankzij deze ruggesteun zou het aantal oplaadpunten van Fastned in Frankrijk naar meer dan 30 kunnen klimmen, met een groot deel van die laadpalen in het noorden van het land (zoals in Normandië en in de regio van Parijs).
Advertentie – lees hieronder verder
Prijzen gestegen
Zoals Gocar onlangs heeft bericht, heeft Fastned zijn prijzen voor een laadsessie opgeslagen. De nu duurdere tarieven zullen bovendien maandelijks worden geëvalueerd. Meer daarover lees je in dit artikel.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be