De Alfa Romeo Giulia en Stelvio evolueren esthetisch en krijgen een technische update, wat geen overbodige luxe is. Zo worden deze charmante modellen opgefrist.
Nieuws Alfa Romeo Stelvio : Ontdek de laatste nieuwtjes
Hier vind je de laatste 20 artikelen gepubliceerd over het model Stelvio van Alfa Romeo. Ontdek het laatste nieuws, innovaties en trends rond het merk Alfa Romeo en zijn model Stelvio. Mis niets van de up-to-date informatie over nieuwe modellen, technologieën en belangrijke evenementen.
De innovaties van de 2020-versies van de Giulia en Stelvio hebben we eerder al eens met je gedeeld, al ontbrak er toen nog één belangrijk item: de prijs!
In 2020 zouden we de eerste grote update van de Alfa Romeo Stelvio moeten zien en het woord “hybride” wordt meermaals in de mond genomen. Die SUV is trouwens niet de enige van de Italiaans-Amerikaanse groep die over de lippen gaat…
SUV’s, SUV’s, SUV’s… Wat auto’s betreft, hoor je haast niets anders meer en dat komt natuurlijk omdat het aanbod steeds groter wordt vanwege de populariteit van het segment. Wij selecteerden alvast onze top 5…
Dat de Alfa Romeo Stelvio kan verleiden met een dikke benzinemotor in de neus, wisten we al. Maar hoe zit dat als je er een dieselmotor in propt? We zochten het uit…
De Alfa Romeo Stelvio en Giulia Nring, die in maart op het Salon van Genève werden voorgesteld, geven nu al hun details vrij. Maar opgelet, het aanbod is beperkt!
Van plan om een nieuwe Alfa Romeo Stelvio te kopen? Daarvan staan er een aantal te koop op Gocar.be, dé zoekertjessite voor nieuwe auto’s in stock. Benieuwd? Dit zijn de 5 goedkoopste!
Net zoals Jaguar met de F-Pace, maakte ook Alfa Romeo een geslaagd debuut op de SUV-markt. En evenals zijn Engelse rivaal, verdient de Stelvio zeker de ‘S’ van zijn benaming “Sport Utility Vehicle”!
De Stelvio Quadrifoglio, de eerste SUV van het Quadrifoglio-gamma, is nu in ons land leverbaar vanaf 91.100 euro.
De Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio heeft zopas het record van een SUV op de Nürburgring scherper gesteld. Hij is acht seconden sneller dan de Porsche Cayenne Turbo S en klokt dezelfde tijd als de BMW M4.
De Alfa Romeo Stelvio is voortaan beschikbaar met een basis dieselmotor van 150 pk in combinatie met achterwielaandrijving. Op de Belgische markt zal die minder dan 40.000 euro kosten.
De Giulia was dus geen loos alarm: deze eerste SUV van Alfa-signatuur bevestigt wel degelijk de comeback van het Italiaanse merk!
Na zijn onthulling op het autosalon van Los Angeles kan de Stelvio vanaf nu worden besteld in België in een goed uitgeruste lanceringseditie. Deze First Edition is gebaseerd op de turbobenzinemotor van 280 pk.
Gaat Alfa Romeo een pick-up op basis van de Stelvio aanbieden? Die kans is zeer klein, maar toch heeft een designer zich geamuseerd met het bedenken van wat dat zou kunnen geven. Het resultaat is … verrassend. Mercedes brengt weldra zijn X Klasse op de markt, BMW observeert het segment aandachtig en Audi zou handig kunnen profiteren van de expertise van VW met de Amarok op dit vlak. Dus waarom ook Alfa Romeo niet? Het klopt dat het merk zou kunnen profiteren van de basis van de Fiat Fullback, die deel uitmaakt van dezelfde groep, maar de kans dat er weldra een pickup komt op basis van de nieuwe SUV Stelvio is zeer gering. En bovendien is dit concept van de designer X Tomi niet meteen verbluffend te noemen, in tegenstelling tot de geweldige schetsen die hij al eerder toonde.
Alfa Romeo toont op het autosalon van Los Angeles zijn nieuwe SUV-model. Net zoals bij de Giulia wordt eerst de meest krachtige versie getoond. Dat is de Quadrifoglio die door een 510 pk sterke V6-motor wordt aangedreven. Hij wordt gelanceerd in een bijzonder concurrentieel SUV-segment. Volgens Alfa Romeo moet het de referentie in zijn klasse worden. Hij sluit aan bij het design van de Giulia dat werd aangepast naar SUV-proporties. Zo zien we vooraan grote koplampen, het typische scudetto-radiatorrooster en een gedrongen achterkant. Ook het interieur staat dicht bij dat van de Giulia met een infotainmentscherm tot 8,8 inch en een startknop op het stuur. Onder de motorkap van deze sportieve versie zit ook dezelfde 2,9l V6-motor uit de Giulia in combinatie met een snelle achttrapsautomaat. Later volgt er ok een 2.0l turboversie op benzine en een 2.2l diesel die met verschillende vermogens zal worden aangeboden.