De tot nu toe goedkoopste Taycan – de 4S dus – kost tegenwoordig minstens 110.533,50 euro in België, wat hem tot de duurste elektrische auto’s op de markt bombardeert (ontdek hier wat de goedkoopste zijn). De Taycan zonder achtervoegsel is een pak minder prijzig en kan je voor 86.185,88 euro bestellen. We verwachten dit model al in maart van dit jaar in de showrooms van offiële Porsche-verdelers.
Klanten krijgen de keuze tussen twee batterijpakketten. Opteren ze voor het goedkoopste, dan krijgen ze 240 kW (326 pk) in de plaats, wat dankzij een overboost-functie met Launch Control tijdelijk kan worden opgetrokken tot 300 kW (408 pk). Voor wie het wat meer mag, is er de Performance Plus-batterij, goed voor 280 kW (380 pk) of 476 pk met 350 kW (476 pk) met overboost. De autonomie bedraagt respectievelijk 431 en 484 km volgens de WLTP-normen.
Beide accu’s kunnen volgens Porsche in 22 minuten en 30 seconden van 5 tot 80% worden opgeladen en het merk claimt dat 5 minuten volstaan voor 100 km rijbereik erbij. Wat ook geen verschil zou maken, zijn zowel de topsnelheid als de sprinttijd van 0 tot 100 km/u van de twee modellen. Porsche heeft het in beide gevallen over 5,4 seconden en 230 km/u.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be