Voor de Porsche 718 met verbrandingsmotor helemaal verdwijnt, geeft Porsche de Spyder-versie nog een laatste eerbetoon met een krachtige RS-variant. De centrale zescilinderboxermotor komt uit de 911 GT3. Het gaat om een atmosferische vierliter met 500 pk en 450 Nm, waarmee de auto in 3,4 seconden van 0 naar 100 km/u accelereert en een topsnelheid van 308 km/u haalt.
Aangepast onderstel
De 718 Spyder RS is alleen leverbaar met de PDK-zevenversnellingsbak met dubbele koppeling en gebruikt onderdelen van het onderstel van de 718 GT4 en Spyder. Met een 30 mm lagere rijhoogte en standaard Porsche Active Suspension Management (PASM) biedt hij een scherp rijgedrag dat past bij zijn prestaties. Rijhoogte, camber, spoor en stabilisatorstang kunnen allemaal apart ingesteld worden. In vergelijking met de 718 Cayman GT4 RS zijn de veren en schokdempers zachter afgesteld voor meer comfort.
Advertentie – lees hieronder verder
Dure vogel
Het interieur van de 718 Spyder RS is bewust sober gehouden, met kuipzetels bekleed met leder en Race-Tex, een synthetisch suède. De minimalistische softtop is handmatig te bedienen en bestaat uit twee delen: een zonnezeil en een weerdeflector. De prijs van dit juweeltje, ideaal voor weekendtripjes, bedraagt 177.983 euro … zonder opties!
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be