De wagen houdt de passagiers in de gaten via biometrische sensoren en kan vaak weten wie er wagenziek zal worden, nog voor die passagier iets ervaart. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk om de juiste zithouding te hebben bij het bekijken van het infotainmentscherm. Een stoel die veel verstelmogelijkheden biedt, is hier interessant, net als zetelventilatie. Verder kan een actieve demping de rolbeweging van het koetswerk in de meest uiteenlopende rijomstandigheden beperken. Precies rolbewegingen met een lage frequentie werken wagenziekte in de hand en die kunnen door deze technische oplossing worden verholpen.
De eerste fase van dit onderzoek wordt deze maand afgerond en de Britse merken willen deze knowhow integreren bij de ontwikkeling van nieuwe modellen om het comfortniveau in het interieur nog verder te verfijnen. Jaguar deed het onderzoek ook met het oog op de zelfrijdende wagen en dan vooral hoe die moet rijden. Zo was het beperken van de stuurcorrecties één van de belangrijkste uitdagingen.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be