Deze Porsche 911 heeft een verrassing onder de motorkap

Gerestaureerd door de Bulgaarse specialist Modern Classics, werd deze Porsche 911 helemaal bij de tijd gebracht. Hij mag zelfs alle LEZ’s binnen, want zijn zescilinder boxermotor werd ingeruild voor een veel milieuvriendelijker exemplaar. Voel je de bui al hangen?

Gepubliceerd op 10 april 2022
Leestijd : 2 min

Deel

Deze Porsche 911 heeft een verrassing onder de motorkap

De Porsche 911 SC (Super Carrera) werd van 1977 tot 1983 in Stuttgart geproduceerd en verving zowel de 911 2.7 als de 911 Carrera 3 liter. Van laatstgenoemde behield hij het 3-literblok, al werd die centrale voor de gelegenheid teruggebracht tot 180 pk. Gelukkig voorzag het merk een Bosch K-Jetronic injectiesysteem, waardoor hij zuiniger en soepeler opereerde bij lage toerentallen.

porsche_911_sc_3.0_coupe_1

De 911 SC was erg populair wegens zijn gebruiksgemak en consistentie. Vanaf 1980 werd zijn vermogen opgevoerd tot 188 pk en het jaar daarop bereikte het 204 pk, wat hem weer wat Porsche-waardiger maakte.

porsche_911_sc_3.0_targa_

Tot 1983 was de SC verkrijgbaar als coupé en Targa met een afneembaar dak. Een cabriolet werd ook geproduceerd, maar slechts gedurende één jaar aangeboden. Bij verzamelaars is deze 911 tegenwoordig bijzonder geliefd.

Advertentie – lees hieronder verder

porsche_911_sc_3.0_cabriolet_white

Wég met de ziel?

Het Bulgaarse bedrijf Modern Classics weet goed genoeg dat dit model een publiekslieveling is, al weerhield dat de eigenaars er niet van om een eigen, volgens porschisten controversiële versie van de 911 SC Targa te bouwen, namelijk een 100% elektrisch exemplaar.

porsche-911-ev-restomod-by-modern-classics-1-1

Niet alleen de motor, waarover zo meteen meer, is hypermodern. Het bedrijf ging volledig los en installeerde een hedendaags infotainmentsysteem en veiligheidsvoorzieningen zoals ABS, ESP en Hill Start Assist.

porsche-911-ev-restomod-by-modern-classics-4

Het interieur bezit leder, Alcantara, blauwe accenten en een op maat gemaakte bagageset achter de stoelen.

porsche-911-sc-electric

Nog steeds een Duitse motor

Het belangrijkste hebben we voor het laatst gehouden. Zoals hierboven aangegeven, zwierde Modern Classics de zescilindermotor van de Porsche in de vuilbak en kwam er een elektrisch blok in de plaats. Geen onbekende centrale trouwens, want BMW propte hem eerder al in de kleine i3.

De nieuwe krachtbron ontwikkelt 186 pk, een vergelijkbaar vermogen met vroeger. Zijn 42 KWh-batterij zou een actieradius van 250 km moeten opleveren, wat natuurlijk niet gigantisch is. Hetzelfde geldt voor de (begrensde) topsnelheid van 160 km/u.

Gelukkig valt de sprinttijd (0-100 km/u) beter mee. De firma claimt 6,8 seconden, wat hem sneller doet optrekken dan de oorspronkelijke SC. Toch een opsteker dus. En wat met de prijs? Die werd (nog) niet bekendgemaakt…

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Door Maxime Hérion Journalist

Deel

Gocar marketplace
Bent u op zoek naar een nieuwe of tweedehands Porsche voertuig?
Hybride, elektrisch of thermisch? Nieuw of tweedehands? Specialist in het zoeken naar nieuwe en tweedehands voertuigen en al het autonieuws.

In dezelfde categorie

Gocar newsletters
Gocar is de referentie. Of het nu gaat om het laatste autonieuws of de hotste mobiliteitsonderwerpen!
Schrijf je in voor onze Gocar-nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en leuke aanbiedingen!
Uw inschrijving werd goed geregistreerd.
Gocar marketplace
Bent u op zoek naar een nieuwe of tweedehands Porsche voertuig?
51.754 nieuwe en tweedehands voertuigen bij jou in de buurt!
Hybride, elektrisch of thermisch? Nieuw of tweedehands? Specialist in het zoeken naar nieuwe en tweedehands voertuigen en al het autonieuws.