Hyundai Veloster
Het is niet duidelijk wat de Hyundai-designers bezielde toen ze de Veloster met slechts drie deuren – één links en twee rechts – tekenden. Deze operatie was noch esthetisch, noch praktisch een schot in de roos.
BMW Z1
De ontwerpers van de BMW Z1 wilden de roadster een vooroorlogse beleving bezorgen met een origineel concept. In plaats van stoffen side-screens te voorzien, kozen ze ervoor de deuren in het koetswerk te laten zakken. Op papier lijkt het een leuk idee, maar de uitvoering bezorgde de BMW-technici heel wat hoofdbrekens. Deze oplossing was niet handig, ze moest regelmatig bijgeregeld worden en wrijving leidde vaak tot krassen op de deurpanelen. Is het een verrassing dat dit systeem niet meer opdook op een ander model van het merk?
Advertentie – lees hieronder verder
Peugeot 1007
De Peugeot 1007 werd tussen 2005 en 2009 verkocht, en had als uniek kenmerk twee grote schuifdeuren die de instap in de stad zouden moeten vereenvoudigen. Het concept sloeg echter niet aan en er werden slechts 120.000 exemplaren geproduceerd.
Citroën C3 Pluriel
Het basisidee van de C3 Pluriel was best plausibel: een compacte stadsauto kunnen omvormen tot een cabriolet. Maar er was een probleem: deze operatie was vrij lastig door de grote en zware dakelementen die in een stuk moesten verwijderd worden. Bovendien bood de open C3 Pluriel amper bescherming tegen de elementen. Voeg daar nog een schamele afwerking aan toe, en het is duidelijk waarom deze wagen geen commercieel succesnummer werd.
Subaru SVX
Subaru’s zijn sowieso eigenzinnige wagens. Maar toen de kleine Japanse constructeur besloot een sportcoupé te bouwen, werd geen half werk geleverd. Begin jaren 90 werden bijna 25.000 exemplaren van de SVX gebouwd, die op vele punten een buitenbeentje was. Onder andere door zijn speciale ruiten, die geïnspireerd waren op de luchtvaart.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be