De Karma is het model waarmee het voor Fisker allemaal begon in 2008. Vandaag beleeft de sportwagen een tweede jeugd als Karma Revero. Maar het merk Fisker is toch net failliet gegaan? We leggen uit hoe dat precies in elkaar zit.
Nieuws Fisker : Ontdek de laatste nieuwtjes
Hier vind je de laatste 15 artikelen gepubliceerd over Fisker. Ontdek het laatste nieuws, innovaties en trends rond het merk Fisker. Mis niets van de up-to-date informatie over nieuwe modellen, technologieën en belangrijke evenementen.
Eén elektrische auto profiteert momenteel van een enorme korting van 20.000 euro: de Fisker Ocean. Maar is dit echt een interessante deal? Als je de actualiteit op Gocar volgt, weet je dat het antwoord waarschijnlijk nee is. Dit is waarom.
De tijd dringt voor Henrik Fisker en zijn gelijknamige start-up. Nog voor het merk goed en wel van de grond is gekomen, dreigt binnen de kortste tijd het bankroet. Tenzij er nog redding komt van een gevestigd automerk, dat weleens uit Japan zou kunnen komen.
Na enkele jaren ontwikkeling en veel communicatie komt de Fisker Ocean SUV eindelijk op de markt. Hij kan verrassend sterke argumenten voorleggen die de Tesla Model Y kunnen treffen, nochtans de bestverkochte elektrische auto van de wereld.
Het praktische van een pick-up en een acceleratie een supercar waardig: de Fisker Alaska combineert al deze kwaliteiten met een instapprijs die echt wel redelijk lijkt.
Fisker heeft voor een verrassing gezorgd met de onthulling van de Ronin cabriolet, die zeer snel vijf personen kan vervoeren en een rijbereik heeft van 966 km.
De Amerikaanse constructeur Fisker keert terug naar Europa met de Ocean Extreme SUV, die een erg indrukwekkende autonomie van 707 km (WLTP) claimt.
Dankzij hun spitstechnologie of avant-gardistische filosofie hebben deze vijf modellen hun stempel gedrukt op de elektrificatie van de auto. We keren even terug naar een relatief recent verleden.
De volgende pausmobiel wordt geen Mercedes 4×4 of een Dacia Duster, wel een elektrische SUV van autobouwer Fisker, ooit bekend omwille van de stijvolle Karma.
Met de presentatie van de Ocean eind vorig jaar heeft Fisker – opgestaan uit de dood – een duidelijke boodschap aan Tesla: gedaan met lachen…
Nog voor we konden kennismaken met de Tesla Model S was er de Fisker Karma. Het was de droom van een bekende autodesigner die werkelijkheid werd en de eerste “groene” productiewagen die tot de verbeelding sprak. En dat nu nog steeds doet.
Henrik Fisker toont nieuwe foto’s van de spectaculaire Emotion. Dit elektrisch model is een rivaal voor de Tesla Model S en wordt voor het eerst getoond tijdens de CES elektronicabeurs in Las Vegas die deze week van start gaat.
Top Gear heeft zopas een foto van de definitieve versie van de elektrisch aangedreven Fisker berline online geplaatst. We zien er een uitgerijpt design dat erg dicht staat bij de eerder getoonde conceptversie. Het orderboekje van deze Tesla-rivaal wordt op 30 juni geopend.
Deze rivaal voor de Tesla Model S wordt ook elektrische vierdeurs berline met coupétrekjes. De EMotion maakt het verschil door zijn batterijen met grafeentechnologie die een langere levensduur zouden hebben.
Henrik Fisker staat er weer nadat zijn firma failliet ging met de Fisker Karma. Hij heeft een nieuw automerk opgestart en komt met een elektrisch model dat het verschil maakt met vleugeldeuren en deuren die in tegenstelde richting openen. Dat is wat we op de eerste teaserfoto kunnen zien. Henrik Fisker komt dus nog origineler uit de hoek dan de Tesla Model X die over Falcon Wings beschikt. De voormalige Aston Martin-designer belooft ook en erg ruim interieur van zijn nieuw model. Henrik Fisker houdt voorlopig de lippen stijf over het motorvermogen van deze nieuwe Fisker. We weten wel dat men grafeen zal gebruiken in de batterijen. Dat materiaal is erg gegeerd om energie op te slaan. Met die technologie zal de autonomie van de Fisker meer dan 600 km bedragen. Dat is lang niet slecht maar de Model S P100D haalt vandaag al 613 km. Het meest spectaculaire van deze wagen is de prijs want die zou beperkt blijven tot 35.000 dollar! Een en ander is echter pas mogelijk als de firma op een degelijke financiële basis kan rekenen.