Op vlak van design zien we een zachte evolutie. De wagen is nog steeds beschikbaar in twee koetswerklengtes (5.098 mm en 5.238 mm) en weegt 130 kg minder door gebruik te maken van lichtgewichtmateriaal.
Deze BMW maakt ook gebruik van heel wat nieuwe technologieën. Zo beschikt hij onder meer over een 3D-sensor die handgebaren van de bestuurder kan detecteren en interpreteren. Verder zien we diverse aanraakschermen en is de wagen in staat om zich autonoom te parkeren met een druk op de afstandsbediening.
Onder het elegante koetswerk van deze berline zit een onderstel dat de ambitie heeft om alle onvolmaaktheden in het wegdek uit te vlakken. BMW voorziet een pneumatisch onderstel op beide assen met een automatische niveauregeling. De gestuurde demping is overigens standaard. Om de wagen ook snel en efficiënt door een bocht te kunnen jagen, kan de grote BMW ook rekenen op elektromechanisch gestuurde antirolstangen.
Qua aandrijving laat BMW de keuze uit twee benzinemotoren (740i 326 pk et 750i 450 pk) en een diesel (730d 265 pk). Er komt ook een plug-in hybride oplossing met een systeemvermogen van 326 pk. Men combineert een viercilinder benzinemotor met een elektromotor waardoor de CO2-emissie beperkt blijft tot 49 g/km.
Denkt u dat deze BMW 7-Reeks de Mercedes S-Klasse kan onttronen ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be