Enkele jaren geleden presenteerde Microlino een piepkleine elektrische stadsauto als conceptcar die sterk geïnspireerd was op de Isetta uit de jaren vijftig. De fabrikant werkte samen met een Italiaanse partner, de firma TMI, die ook eigenaar is van Artega. Nu gaan er verschillende versies de ronde over wat er vervolgens exact is gebeurd: Microlino beweert dat Artega aan zijn eigen versie van het wagentje heeft gewerkt, terwijl Artega die ontwikkeling rechtvaardigt door te stellen dat het om een uitbesteding ging. Volg je nog?
Verschillend, maar niet te veel
Uiteindelijk kreeg Artega toestemming om zijn ‘eigen’ auto op de markt te brengen, maar dan op voorwaarde dat het bakje gemakkelijk van de Microlino te onderscheiden was. Hij werd Evetta gedoopt, met ElectricBrands als familienaam.
Er werden een paar esthetische truukjes gebruikt om het model te differentiëren, ook al bleven de hoofdlijnen identiek. En ook het gebruikte platform is hetzelfde, evenals de aandrijving, die 100% elektrisch is. Voor de volledigheid: klanten kunnen kiezen uit drie accu’s – voor een kleine autonomie (tot 95 km), een middelgrote (175 km) en grote (230 km).
Advertentie – lees hieronder verder
Strandmobiel
De Evetta is op zijn schattigst in de Openair-versie, de roadster als je wil. Wij zien er vooral een leuk strandvoertuig in.
Jammer genoeg zijn de prijzen niet van de poes. De Evetta ‘coupé‘ kost minstens 19.450 euro (op de Duitse markt), de cabriolet zelfs 33.333 euro. Veel geld, als je het ons vraagt.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be