Smart heeft zojuist de #5 onthuld, een SUV in het segment boven de #1 en #3. Met een 800-voltarchitectuur, een grote 100kWh-batterij en een mooi uiterlijk lijkt hij goed in de markt te liggen.
Nieuws Smart : Ontdek de laatste nieuwtjes
Hier vind je de laatste 28 artikelen gepubliceerd over Smart. Ontdek het laatste nieuws, innovaties en trends rond het merk Smart. Mis niets van de up-to-date informatie over nieuwe modellen, technologieën en belangrijke evenementen.
Smart zet zijn vernieuwing in Europa voort met de #3, een elektrische SUV-coupé met een strak design. Zijn belangrijkste verkoopargument? Originaliteit.
De Smart #5 is de grootste auto in de geschiedenis van het bedrijf en biedt in zijn ruime interieur plaats aan zeven personen.
Op het autosalon van Peking presenteert Smart de #5, een ruime elektrische SUV met een grote batterij. De auto is weliswaar nog maar een concept, maar de kans is groot dat hij binnenkort gezinnen weet te verleiden.
Smart is tegenwoordig een joint venture van Mercedes en Geely en neemt een nieuwe start met de #1, een elektrische SUV die je zeker ook buiten de stad kunt gebruiken.
Smart ziet het tegenwoordig groots, zo bewijst de 4,40 m lange #3. Deze SUV-coupé met elektromotor lijkt op de #1, het eerste model sinds de vernieuwing van het merk.
Het volgende model van Smart sinds zijn herlancering zal een elektrische en compacte SUV zijn die een nieuw publiek moet veroveren.
Van nu af aan worden alle modellen van Smart in China gebouwd. Logisch, aangezien het merk niet langer aan Mercedes toebehoort maar door de Chinese fabrikant Geely werd opgekocht, net zoals Volvo en Geely overigens. Het eerste kersverse wapenfeit onder het nieuwe bewind is een elektrische SUV geworden, de #1.
Smart heeft niet enkel microstadswagens geproduceerd. Het bewijs levert deze miskende, maar toch zeer interessante kleine cabriolet.
Met de Smart Concept #1 treedt Smart een nieuw tijdperk binnen: dat van een samenwerking met het Chinese Geely en een radicale verandering van positionering. Dit is duidelijk het einde van de microcars. De toekomst ligt nu vooral bij grotere modellen en SUV’s. Van een kleine revolutie gesproken.
Auto’s winnen aan populariteit bij modeontwerpers, in die mate zelfs dat couturiers er zelfs een bron van inspiratie in zien. Gaat het om een zoveelste rage of hebben we een blijvende trend te pakken?
De Smart Crossblade is een soort van sportieve stadsbuggy, zonder deuren of voorruit, waarvan bijna 2000 exemplaren werden geproduceerd die Smart toen niet makkelijk aan de man kon brengen. Vandaag is het anders: nu is het echt zoeken naar een degelijk exemplaar voor een redelijke prijs. Of hoe een flop toch nog een collector’s item werd!
In Duitsland kwam een eigenaar van een elektrische Smart voor een zeer onaangename verrassing te staan toen hij de prijs van een nieuwe batterijenset voor zijn karretje onder ogen kreeg. Daimler vraagt daar maar liefst 17.000 euro voor, werkuren niet meegerekend.
Als we de redactie van Automobile Magazine moeten geloven, is er van het automerk Smart binnen 8 jaar geen sprake meer. De uitleg? Het einde van een samenwerking én de uitbreiding van het Mercedes-gamma.
Deze 125 pk en 200 Nm sterke Smart Brabus 125R kwam er om de 15de verjaardag van de samenwerking tussen de Duitse tuner en het merk van supercompacte stadswagens te vieren. Dit wordt in ieder geval een zeer zeldzame Smart want er zullen slechts 125 exemplaren van gemaakt worden, waarvan maar enkele bestemd zijn voor de Belgische markt.