De Honda S2000 die in 1999 werd gelanceerd, is een prachtige tweezitscabriolet met een fantastische atmosferische VTEC-motor die een stevige indruk maakte. Deze viercilinder 2-liter ontwikkelt namelijk maar liefst 240 pk en klimt zonder schroom naar 9.000 opm.
Omdat hij een collector’s item is geworden, is deze Japanner erg populair bij de liefhebbers en zijn waarde blijft van jaar tot jaar stijgen.
Povere prestaties
Zelfs als is hij met zijn zeer precieze chassis zeer aangenaam op kleine wegen, toch is de S2000 niet echt een pure en extreme sportwagen, waardoor sommigen het ontbreken van een pittige versie “R” betreuren, die wel bestond voor andere Honda-modellen (Civic, Integra, Accord en NSX). Deze vaststelling bracht het Californische bedrijf Evasive Motorsport, specialist in Honda “performance” -onderdelen, op het idee om zijn eigen S2000 Type R te ontwikkelen.
Advertentie – lees hieronder verder
Nieuwe krachtbron
Uiterlijk onderscheidt deze auto zich door zijn bodykit bestaande uit een scherpere voorbumper, verfijnde spiegels en een spoiler op de koffer. De remmen kregen grote Brembo remklauwen en de velgen zijn wit, net als de rest van het koetswerk.
Om het pakket compleet te maken werden achter de kuipstoelen twee kleine rolbeugels geplaatst. Het interieur krijgt een sportstuur, een nieuw digitaal dashboard en carbon deurpanelen.
De meest interessante nieuwigheid zit onder de motorkap: het originele blok maakte plaats voor dat van een Civic Type R, een viercilinder turbo van 320 pk.
We vermoeden dat de S2000 met zo’n motor erg sprankelend en reactief moet zijn. Als je er een wil, kan je een auto aan Evasive Motorsport leveren die de transformatie zal uitvoeren of er een bestellen die volgens jouw wensen zal worden gebouwd.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be