Deze tweede generatie leunt qua koetswerkvorm perfect aan bij de meest recente BMW-modellen. Je herkent meteen de typische snuit en achteraan komen er lichtunits met een uitgesproken L-vorm. Samen met de modelwissel wordt de X1 5,3 cm hoger. Qua lengte boet hij iets in en komt op 4,44 m. Het resultaat van die ingreep is dat de X1 er niet uitziet als een break op hoge poten maar wel als een echts SUV.
De wagen biedt een hogere zithouding en krijgt achteraan een verschuifbare achterbank zodat er extra beenruimte komt. Je kan de rugleuning ook asymmetrisch (20/40/20) neerklappen. BMW bouwt alle motoren voortaan dwars in zodat er achteraan meer plaats is. De koffer op zich slikt 505 liter en kan met neergeklapte achterbank zelfs 1.550 liter aan.
Onder de motorkap laat BMW de keuze uit twee benzinemotoren (192 of 231 pk) en drie twee liter grote turbodiesels die 150 , 190 of 231 pk sterk zijn. De meest krachtige varianten komen standaard met vierwielaandrijving. Later zal BMW ook driecilindermotoren lanceren (1.8i van 136 pk en 1.6d met 116 pk). Er volgt ook een plug-in hybride variante.
Wat vindt u van deze tweede generatie BMW X1 ?
Scoop : dit wordt het interieur van de volgende generatie BMW X1! (27-11-14)
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be