De Toyota Prius was de eerste echte hybride van de wereld en legde 25 jaar geleden de basis voor een technologie die je nu overal ziet. Voor de vijfde generatie werd het model helemaal aangepast. Het is nu een plug-inhybride met een knappe stijl. Is het lelijke eendje veranderd in een zwaan?
Nieuws Toyota Prius+ : Ontdek de laatste nieuwtjes
Hier vind je de laatste 19 artikelen gepubliceerd over het model Prius+ van Toyota. Ontdek het laatste nieuws, innovaties en trends rond het merk Toyota en zijn model Prius+. Mis niets van de up-to-date informatie over nieuwe modellen, technologieën en belangrijke evenementen.
Gazoo Racing heeft de Toyota Prius nieuw leven ingeblazen als sportwagen, een heel andere aanpak dan de basisfilosofie. Toch is deze ombouw zeker niet gek bekeken.
De Toyota Prius, de eerste hybride van het Japanse automerk, verliest al enkele jaren terrein. Het mag dus niet verwonderen dat de gloednieuwe generatie – nummer 5 – volledig werd ‘geherinterpreteerd’. Het resultaat: de Prius 2023 is een behoorlijk sensueel model dat veel krachtiger is, verder rijdt zonder een gram CO2 uit te stoten en – last but not least – uitsluitend als plug-in hybride beschikbaar zal zijn.
Volgens Green NCAP zijn niet alle plug-in hybrides even milieuvriendelijk en bestaan er grote verschillen tussen modellen onderling, zelfs zonder ‘valse hybrides’ mee te tellen.
De bitcoin heeft alweer recordhoogtes bereikt. Dat heeft onder meer met de beslissing van Tesla te maken, die er 1,5 miljard dollar in heeft geïnvesteerd en de betaling van nieuwe modellen met de digitale munt mogelijk wil maken.
De Toyota Prius was een trendsetter. In deze betaalbare hybride lieten zelfs Hollywood-sterren zich fotograferen. Wie ermee reed, maakte een statement. Al werkt dat ook in de omgekeerde richting, althans met dit hoogst vervuilende exemplaar…
Deze 46-jarige vrouw is duidelijk niet klaar voor haar rijbewijs. Tijdens haar rij-examen reed ze pardoes een gebouw van de rijschool in. Twee mensen moesten naar het ziekenhuis worden overgebracht.
Deze Toyota Prius werd omgebouwd en uitgerust met een V8-motor die 1.000 pk levert. Los van de stickers blijft het koetswerk verregaand origineel zodat deze Toyota de titel van ultieme “sleeper” verdient!
Dit is een variante op het verhaal van David en Goliath. Bij een ongeval in Londen tussen een Toyota Prius en een Mercedes G500 4×4² werd niet de lichtste van de twee aan de kant geduwd.
Dankzij een batterij met een grotere capaciteit slaagt de Toyota Prius Plug-In erin 50 kilometer af te leggen zonder ook maar één gram CO2 uit te stoten, dat is het dubbele van zijn voorganger. Maar tegen welke prijs!
Toyota lanceert een grote terugroepactie voor de jongste generatie Prius. Er is een probleem met de parkeerrem waardoor de constructeur 340.000 Prius-modellen naar het atelier moet halen. Volgens Toyota is er een probleem met de kabel van de parkeerrem. In deze vierde generatie Prius wordt een parkeerrem met een pedaal gebruikt maar die is niet in staat om het voertuig op een efficiënte en duurzame manier te immobiliseren. De getroffen modellen werden tussen augustus 2015 en oktober 2016 gebouwd. Het probleem wordt in 30 minuten verholpen door een specifiek onderdeel van de remkabel te vervangen. Van de 340.000 auto’s rijden 220.000 exemplaren in Japan, 92.000 in de Verenigde Staten en enkele duizenden overige modellen zijn over alle andere markten verspreid.
Er komt een update van Toyota’s compacte hybride eenvolumewagen. De constructeur belooft meer rijplezier, beter geluidscomfort en ook het multimediasysteem evolueert grondig.
De Toyota Prius is het eerste model dat 5 sterren behaalt volgens de nieuwe Euro NCAP-regels die nog meer belang hechten aan actieve veiligheid.
Net zoals bij de vorige generatie lanceert Toyota een oplaadbare versie van de Prius. Deze Prius Prime krijgt niet alleen een ander koetswerk, er komt ook een groot scherm zoals we dat bij Tesla zien.
De Prius is terug : het is reeds het vierdemodel met deze benaming ! Hij werd nog ecologischer en rijdt nog aangenamer. We konden reeds (kort) het stuur van een prototype nemen in de marge van het Salon van Tokio.