Vias legt uit: “Door alle controleplekken, ook de mobiele, kenbaar te maken, wordt er afbreuk gedaan aan de verkeersveiligheid, want op die manier krijgen sommige bestuurders het gevoel dat ze onaantastbaar zijn. Chauffeurs die radarverklikkers gebruiken, krijgen bovendien meer snelheidsboetes dan andere bestuurders.”
Volgens Coyote zou 93% van de meldingen van de Coyote Community gaan over verstoringen en niet over snelheidscontroles. Coyote is op die manier een volwaardige rijassistent geworden, zoals Waze, en herinnert Vias er graag aan dat de BIVV (nu Vias) twee jaar geleden nog BOB-campagnes gevoerd heeft op de toestellen van Coyote.
Coyote preciseert dat de enige realistische en feitelijke cijfers over de snelheid van de gebruikers opgeslagen zit in zijn servers. “Die gegevens worden soms uitgewisseld met de politie, zodat er snelheidscontroles geplaatst kunnen worden op de kritieke punten, en dat allemaal dankzij objectieve cijers! De gemiddelde snelheden bewijzen dat het merendeel van de Coyote-gebruikers zich aan de snelheidsbeperkingen houdt”, concludeert de fabrikant van het toestel.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be